2011. április 18., hétfő

Citromos sült csirke


Újra itt, bocsánat, hogy köszönés nélkül mentem el, de teljesen kiment a fejemből, hogy egy egész hetet fogunk eltölteni családostól Alsópáhokon a Kolping Hotelben, ami egy isteni wellness szálló, ahol minden a gyerekekről szól! Úszótábor volt így egész héten lubickoltak a csajok az apával, én pedig rengeteget pihentem, olvastam, sportoltam, úsztam, szaunáztam:-) persze most mindenki irigykedik, ami jogos is, de már ismét a hétköznapokba belevetve magamat elkezdtem összeállítani a menüsoromat húsvétra és sütök- főzök egyfolytában, mivel gyönyörű húsokat vettem, szép sárga tanyasi csirkét, karajt, sonkát, szűzpecsenyét!
A csirkét azonnal meg is töltöttem, citrommal, fokhagymával, jól bedörzsöltem durvaszemű sóval, borssal, pirospaprikával, megszórtam rozmaringgal és ropogósra sütöttem, mellé az isteni és utánozhatatlan spenótos krumplipürémet készítettem, mindenkinek nagyon ízlett, főleg, hogy a múlt héten minden tökéletes volt, de azért a kaja hagyott némi kívánni valót maga után, bár így legalább nem plusz húsz kilóval érkeztünk haza!:-)
A friss húsok mellett természetesen újabb mániám is lett a spenót, ma este spenótos omlettel lepem meg a kis családomat, remélem értékelik, mert nagyon szép spenótot vettem a helyi erőknél!:-)

Hozzávalók (4 személyre):

1 egész csirke (kb 1,5-2 kg)
4 egész citrom
1 csokor friss rozmaring durvára tépkedve
6 gerezd fokhagyma
1 citrom leve
1 tk piros paprika
4 ek olívaolaj
durva szemű só
frissen őrölt fekete bors 

Elkészítés:
A csirkét alaposan átmossuk, szárazra töröljük, hogy szép pirosra süljön, a fokhagymát passzírozzuk, bedörzsöljük vele a csirkét kívűl belül, megszórjuk a sóval, szintén kívűl, belül, majd a citromokat félbevágjuk és amennyi belefér beletöltjük. 
Az olívaolajat összekeverjük a citrom levével, a borssal, pirospaprikával majd bekenjük vele alaposan a pipit, a maradék citromot felkarikázzuk és körbepakoljuk vele a madarat, végül megszórjuk a rozmaringgal 




és 180 fokos sütőben körülbelül 1 óra alatt szép barnára és ropogósra sütjük! Ha úgy látjuk egy kicsit megég, akkor menet közben vegyük vissza a hőfokot!



Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső