2011. március 29., kedd

Karamellizált balzsamecet, hogy ne csak finom legyen, hanem szép is amit az asztalra teszünk


Végre vége a léböjt kúrámnak és újra visszatérhettem a konyhába!:-) Persze az evést nem kapkodtam el, először spárgakrém levest ettem, majd tárkonyos csirke levest, a hús nélkül, majd szépen fokozatosan elkezdtem tartalmasabb, de kalóriaszegény ételeket készíteni! Tegnap például isteni vöröslencsét készítettem, aminek a receptjét holnap veletek is megosztom, de ma egy nagyon praktikus tanácsot adok, recept formájában.
Visszatérve a léböjtkúrára nagyon boldog vagyok, mert 6 kilótól szabadultam meg, jól érzem magam és nagyon fitt vagyok! Sokkal kevesebb alvástól is jól érzem magam, kipihentebb vagyok, szóval megérte, újra a régi vagyok, fáradság nélkül!:-)
Ma azt osztom meg veletek, hogyan lehet igényesen tálalni egy ételt, hiszen ki ne szeretné a finomabbnál, finomabb gasztro csodáit, úgy tálalni, mint az éttermekben és ehhez nem kell más, mint némi kreativitás és a karamellizált balzsamecet, ami az egyik legjobb, legtartósabb díszítési mód! Egyszerű elkészíteni, sokáig eláll és bármilyen ételt feldob, ráadásul még finom is! Nem csak ezt, de friss fűszer ágakat, paradicsomot, snidlinget is bátran használhatunk, csakis a fantáziánkon múlik!

Hozzávalók (kb. 1,5 dl-hez)



3 dl modenai balzsamecet
25 dkg cukor
1 ek olívaolaj

Elkészítés:

Az olívaolajat felhevítem, hozzáadom a cukrot, amit karamellizálok, közepes lángon, nem kell kevergetni csak várni, míg a cukor a szélén el kezd felolvadni, 



akkor kicsit megmozgathatjuk a lábast, majd amikor már szép barna és felolvadt,





hozzáöntöm az ecetet.
Majd felére redukálom, folyamatos forralással.



A lényeg, hogy szép sűrű legyen, majd egy kis üvegbe töltöm és kihűtve hűtőbe tárolom. Mielőtt használnánk vegyük ki, hogy szoba-hőmérsékletű legyen és folyjon.



A tányér alját, szélét különbözőképpen díszíthetjük vele! 


Jó tálalást!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső