2011. március 19., szombat

Fűszerkeverék spaghettihez, otthon

Mivel ugyebár nem eszem, csak a családot etetem, próbálok receptek helyett otthon is elkészíthető hasznos dolgokat megismertetni veletek. Ma sokat gondolkoztam mi egyen az ebéd és tészta mellett döntöttem! kerestem a hozzávalókat és ráakadtam a spejzban a nyáron készített szárított fűszerkeverékemre, amit teljesen elfelejtettem, így rögtön eszembe is jutott a recept, egyszerű paradicsom mártás, spagettivel aminek a legfőbb hozzávalója az általam készített incsi-fincsi, pikáns kis ízesítő! Mondanom sem kell, hogy belepusztultam abba, hogy nem ehetek belőle! Mindenesetre ma nem is a recept a lényeg, hanem a hozzávaló!:-)
Holnap viszont mennyei fogás vár rárok, kacsamell rozéra sütve, káposztás tésztával, de nem a hagyományos módon, hanem egy kicsit másképp! Na, majd meglátjátok, az is isteni lesz! Nem tudom azt, hogy fogom megállni evés nélkül, na de mindegy, kitartás és sok-sok erőfeszítés, már csak 5 nap és vége!

Fűszerkeverék olasz tésztákhoz:



Hozzávalók (kb. 50 grammhoz):

6 gerezd fokhagyma vékonyra szelve
2 db szárított paradicsom apróra vágva
2 db szárított pepperoni paprika apróra vágva
4 ek oregánó szárítva
Elkészítés:

Én paradicsomokkal kezdem a munkát, persze, ha készen veszünk szárított paradicsomot (nem az olajban tartott fajtát, csak a natúrt), akkor az sem gond, de nálam minden éveb dömping van! A paradicsomokat kimagozom, felszeletelem, majd napon körülbelül 2 nap alatt megszárítom. A vékonyra szeletelt fohagymát 200 fokra előmelegített sütőben megszárítom majd félre teszem félnapra,az oregánót körülbelül 2 nap alatt szárítom meg, ha az is meg van kézzel morzsolom, majd az összeshozzávalót egy fűszertartóba teszem és később felhasználom.
Ma ezt a keveréket forró olívaolajra dobtam, felaprítottam egy kevés bazsalikom- és rozmaring levelet, 



majd azt is hozzáadtam, felöntöttem hámozott paradicsommal, készre főztem és al dente spaghetti tésztával kínáltam, aminek a tetejét parmezánnal szórtam meg!



Isteni lett, állítólag!:-)



Húsokhoz és levesekhez is illik ez a fűszer keverék, természetesen, kimondottan olasz ételekhez ajánlom!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső