2012. november 23., péntek

Sertésmáj ragu gombával, krumpli gombóccal és dinsztelt káposztával körítve


Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nálunk a sertésmáj nagyon ritkán kerül az asztalra, nem tudom miért, valahogy így alakult! Imádom a resztelt májat, de Én nem készítek, nagymamám utánozhatatlan benne, nem kelnék versenyre vele, úgyis veszítenék!:-) Más meg nem mindig jut eszembe, főleg, ha egy igazán hagyományos étel berögzül!
Mivel karácsony előtt kiürítem a kamrát, a fagyasztót, így akadtam a májra, amit múlt hónapban vettem, magam se tudom miért, így kitaláltam, hogy készítek egy ragut belőle, a krumpli gombócot imádom, a lilakáposzta adott volt, mert már nagyon kívántuk, így csakis barna mártásos ragu jöhetett szóba, és ráadásként még csodaszép gombához is jutottam a piacon, így gyorsan összeállt a recept, és a végeredmény, a degeszre evés lett, gyerek, felnőtt csak falt, és falt, mint a Nagy zabálásban, míg akkorák nem lettünk, mint a kis gömböc!:-)
Teljesen más téma, képzeljétek elkészültem a karácsonyi gasztro csomagokkal, persze a tartós részével, és már a keksz tésztája is a fagyasztóban pihen 24-e előtt kisütöm és pont tökéletes lesz, szóval már nincsen több gond, nem fogok kapkodni kari előtt, nyugodtan csomagolok és mindenki boldog lesz!
Na, de jöjjön a recept, majd holnap karácsonyozunk, akkor ugyanis a pisztáciás-aszalt szilvás keksz receptje kerül terítékre, isteni lett a próba sütés, igazi tea, vagy inkább kávé keksz!:-)



Hozzávalók (4 személyre):

85 dkg sertésmáj, csíkokra vágva
2 ek olívaolaj
1 szál póré hagyma, finomra vágva, zöld nélkül
1/2 fej vöröshagyma finomra vágva
2 gerezd fokhagyma reszelve
3 tk köménymag
2 tk majoránna
2 ek barna mártáspor (Knorr)
3 dl húsleves alaplé
30 dkg csiperke gomba vékonyra szelve
só (csipet)
fehérbors

Elkészítés:

Magas falú serpenyőben olívaolajat hevítek, megdinsztelem rajta a póré és vöröshagymát, majd hozzáadom a májat, megszórom a köménymaggal, fehérborssal, majoránnával  pirítom közepes lángon, majd, amikor már a máj puha és megpirult, hozzáadom a gombát és fedő alatt párolom 5-6 percig. 
A barnamártást csomómentesre keverem a húsalaplében, felöntöm vele a májat, majd 15-20 percig lassú tűzön rotyogtatom a ragut, míg be nem sűrűsödik a ragu.
krumpli gombóccal, lilakáposztával körítem!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső