2012. november 5., hétfő

Humusz


Imádom, na persze, nem az szerves anyagokban gazdag fekete földet, hanem az isteni, megunhatatlan krémet, melynek fő alkotó eleme a csicseriborsó!

Most, hogy lassan itt a tél, az idő lassan teljesen beáll erre a borongós, hűvös, hídegrázósra,  kezdek vágyódni ismét valamilyen igazán meleg mediterrán vidékre, de mivel erre egyenlőre nulla esélyem van, ezért a konyhába varázsoltam egy kis nyarat, egy csicseriborsó krém erejéig, mellé isteni pitát sütöttem, és csak mártogattam, mártogattam...., míg degeszre nem ettem magam, szó szerint! 

Ma kettő az egyben recept lesz, mert az egyik fontos összetevőjét is magam készítettem, nagyobb mennyiségben, a tahinit, amit természetesen másba is fel lehet használni, példának okáért, Én a sütőtök krém levest bolondítottam meg vele, ez egyébként holnapi post lesz, és mennyei ízt adott, az egyébként is isteni levesnek, csakhogy ajnározzam magam!:-) Egyébként a szezám krém, vagyis fent említett tahini, az arab konyhában használatos fűszer, ebből következik, hogy aki kedveli a közel keleti konyhát, készítsen nagyobb mennyiséget, hűtőben sokáig eláll!

Most enyhén csípősre készítettem a humuszt, valamiért nagyon kívánom a chilit, de természetesen ti elhagyhatjátok, bár így még pikánsabb, aki nem ismeri a humuszt, annak mondom csak, hogy isteni sült húsok mellé, elsősorban bárány, vagy falafelhez is, szóval nem csak előételként állja meg a helyét, hanem köretként is!

Tahini (szezám krém):





Hozzávalók:

25 dkg szezámmag
kb. 1 dl olíva olaj

Elkészítés:

A szezámmagot sütőlapra teszem és 160 fokra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt aranybarnára pirítom. Többször ránézek, megkeverem. Kiveszem a sütőből, hagyom kihűlni, majd az olaj felével késes robotgépbe teszem és finomra őrlöm. Szükség szerint adok még hozzá olajat és addig járatom a gépet, amíg egészen homogén krémet kapok. Üvegbe teszem, annyi olajat öntök rá, hogy ellepje és hűtőben tárolom.

Humusz (csicseriborsó krém):





Hozzávalók: 
2 doboz csicseriborsó-konzerv (vagy 160 gramm nyers, egy éjszakaára beáztatva, majd puhára főzve)
1 citrom leve
2 fokhagymagerezd
2 ek. tahini
2-4 ek. olívaolaj
chili ízlés szerint, de elhagyható
Elkészítés:
Végtelenül egyszerű lesz, minden hozzávalót késes robotgépbe teszek és homogén , krémes, krémet készítek, majd hűtőbe teszem, hagyj érjenek az ízek, addig megsütöm a pitát és megeszem!:-)

Jó mártogatást!

Puszi:

Petrezselyem
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső