2012. november 14., szerda

Kecskesajttal sült kínai kel


Ismét egy finom hétköznap esti zöldséges vacsora, ami a hétvégi lakoma kitűnő körete, meleg salátája lehet, de önmagában is tökéletes! Így a tél közeledtével nem győzöm hangsúlyozni, hogy milyen fontos a sok zöldség fogyasztása, a káposzta féléknek meg egyébként is szezonja van és a ínai kel nagy előnye, hogy magyar változatával szemben nem szagos, nem puffaszt, viszont nagyon jó méregtelenítő, akár egy jó kis fogyókúra kelléke is lehet!
Isteni fűszeres kecskesajt krémet vettem a farmon, ami sajnos az utolsók között van, mert vemhesek a kis kecskék és így most egy darabig nem lesz sajt:-( Nagyon szomorúak vagyunk, főleg Szofi, mert Ő imádja a sajtot, magában eszi, a házi szürke marha kolbásszal, és most el van kenődve, bár várja, hogy lássuk a kis gidákat, de azért gonoszság, hogy miattuk nem lesz incsi fincsi sajti majti!:-)
A mai recept a sajt ellenére nem aratott osztatlan sikert itthon, mivel Ferenc nem szereti a kecskéből készült termékeket, Szofi meg a zöldet, Polli szeretné, de Ő most Szofi klónná vált, így csak at hajlandó enni, inni, amit a Nővére,sőt még kedvenc meséit is dobta, mert Szoszi utálja némót!:-)
Így ezt a finomságot csak Én ettem és elvittem a maradékot Eszteréknek, a nővéremnek, akik imádták, csak magában ették, hús és minden nélkül, de még a vőlegénye Zozo is azt mondta, hogy mennyei lett Én is ezt gondoltam, így a családom bánhatja, hogy kihagyta, de ti mindenképpen készítsétek el!

Hozzávalók (4 személyre):

1 nagy fej kínai kel
2 fej lilahagyma felkarikázva, vékonyan
2 ek olívaolaj
1 l zöldség alaplé
250 gramm fűszeres kecskesajt krém
150 gramm dió bél, felaprítva
150 gramm reszelt parmezán
bors

Elkészítés:

A kínai kelt leveleire szedem, majd egy nagy lábosban fél keményre főzöm az alaplében, adddig a hagyma karikákat olívaolajon megdinsztelem.
Egy tűzálló tál aljában fektetem a káposzta leveleket, 



majd rá a hagymakarikákat, a sajtba belekeverem a diót, megkenem a diós krémsajttal, 



sózom, borsozom, tetejére pedig a reszelt sajt és 180 fokon 35 perc alatt megsütöm, 




forrón tálalom, köretként vagy magában.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső