2012. november 10., szombat

Házi kifli, kis kezek által formázva



Meguntam a rosszabbnál, rosszabb kifliket, morzsálnak, belül szinte üregesek, hamar penészednek, kár a vajat pazarolni rájuk, nagyon ritkán tudok igazán finom, hagyományos tejes kiflit venni, így rászántam magam a sütésre. Főleg, hogy szerencsémre, egy kis malomnál, nagyon jó minőségű kenyér sütő lisztet tudtam venn, BL 112-et, amiből eddig csupa isteni kenyér félét sütöttem, zsemlét, magos kenyeret és ez legalább tartalmas, hogy úgy mondjam van benne anyag.
A lányok oda meg vissza voltak, főleg, hogy együtt készítettük, Ők gyúrták, formálták, így elég minik lettek, de langyosan vajjal, habos kakaóval annyira finom volt, és egész jó, hogy iciri picik lettek, így party falatnak is beillenek!:-)





Hozzávalók(18 db kiflihez):

25 dkg rétesliszt
30 dkg kenyérsütő liszt (BL 112)
3 dl tej
3 dkg szárított élesztő
1 evőkanál porcukor
1 evőkanál finom só
4 dkg vaj
1 tojás
3 evőkanál olívaolaj (ebből 1 a dagasztáshoz)

Elkészítés:

A lisztet átszitáltam egy nagyobb keverő tálba, hozzáadtam az élesztőt, a porcukrot, felöntöttem 0,5-1 dl langyos tejjel. 
Hozzáadtam az összes hozzávalót egy evőkanál olívaolaj kivételével és összeállítottam a tésztát. A csajok alaposan átgyúrták, majd 10 percig letakarva pihentettem.
Majd rácsorgattam az olívaolajat és könnyedén, de alaposan megdagasztottam újra. 
10 percig, szép fényesre, bársonyosra. Duplájára kelesztettem kb. egy óra alatt.
Könnyedén átgyúrtam, majd 3 részre osztottam a tésztát. 
Kettőt lefedve félretettem, egyet pedig kinyújtottam 2-3 mm vastagra, kerek formára, majd 6 részre osztottam, és még egyszer átmentem rajta egyenként a nyújtófával.
A tészta cikkeket a szélesebb végétől szorosan feltekertem, kifli formára igazítottam és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. Már vettem is elő a következő cipót és nyújtottam.
Amikor az első adag kifli jó 30 percig kelt, akkor bemelegítettem a sütőt 170 C fokra, az még úgy 15 perc, beletettem egy vizzel telitálat, hogy jó párás legyen. Megkentem a kifliket a maradék olívaolajjal, megfújtam alaposan hideg vízzel, és betettem a sütőbe. 20-25 percig sütöttem őket.

Jó sütögetést!

Puszi:

Petrezselyem

2 megjegyzés:

Rendszeres olvasók

Recept kereső