2012. március 27., kedd

Medvehagyma, mert szezonja van


A Larousse gasztronómiai lexikonban azt írják, hogy az avantgárd konyha kedvelőinek körében nagyon népszerű ez a fűszer vagy inkább gyógynövény..... nem tudom, szerintem mindenki konyhájában népszerű a tavasz első hírnöke, ami frissességet és tavaszt sugároz minden ízében! Imádom, és olyan szerencsés voltam a hétvégén, hogy szedhettem nem is keveset, ugyanis a barátaink elhívtak minket Bodajk mellé Kisgyónra kirándulni és természetesen medvehagymát szedni! 





Szerencsénkre rengeteget találtunk és szedtünk és Én már készítettem is egy mennyei medvehagymás muffint, ezenkívül pedig egész nap rágcsálom, vajas kenyérrel is mennyei, de Szofinak legjobban juhtúróval összekeverve ízlik, Polli magában is eszi, nyammog hozzá és vigyorog, bár Ő mindig!:-)
Nagyon egészséges növény, és igazi ritkaság már nálunk is, a közeli Ukrajnába, már védett növény, de hála az égnek mi el vagyunk azért látva, a Mecsekben rengeteg van, így például az ára is alacsony azon a vidéken, míg itt a fővárosban és agglomerációjában borsos az ára! Én most annyit szedtem, hogy a következő szezonig kitartson lefagyasztottam, sőt egy befőttesüvegnyit olívaolajban is eltettem, salátákhoz, de vízbe téve 5 napig is eláll, így frissen is fogyasztjuk folyamatosan, húsok mellé, de rizsbe, krumplipürébe téve is mennyei, végtelen a felhasználási módja, és nem olyan erős a szaga az evés után, mint a normál hagymáé, fokhagyma és snidling keveréke, és tényleg nagyon egészséges, jó a koleszterin szintnek, az emésztésnek, még méregtelenít is, számtalan salaktalanító kúra van aminek fő alkotó eleme ez a csoda növény! Ferenc szerint persze ez is csak sznob trend, és azért eszi mindenki két pofára, mert valami sztár séf kitalálta, hogy divat, egészséges, és Kisgyónon még a helyiek se tudják hol van és mi az, mert nem fontos!
Ki így ki úgy gondolja, nekem a nagymamám is ismeri és ette, akkor is amikor nem volt trendi, sőt nem is létezett ez a szó, szóval nyasgem Feri, ha divat ha nem, minden nap ezt eszed!:-) Persze ízlik neki, de belehalna, ha nem gúnyolódna rajtam, meg a hobbimon, hihetetlen! Ez biztos valami férfi betegség, na de szót se többet, jöjjön az isten muffin, tejföl, sajt, medvehagyma elegyéből:

Tejfölös- medvehagymás muffin:




Hozzávalók:


28 dkg liszt
2 tk. sütőpor
1 nagy tojás
3 dl tejföl
4 dkg vaj
4 dkg reszelt sajt 
2 dkg reszelt parmezán (a tetejére)
1 maréknyi medvehagyma aprítva (kb. 12-15 levél)
1/2 ek. só

Elkészítés:

A sütőt előmelegítem 200 fokra. Összekeverem a lisztet a sütőporral, sóval, reszelt sajttal, aprított medvehagymával.

Egy másik tálban villával felverem a tojást, hozzáadom a tejfölt és a megolvasztott vajjal együtt összekeverem.
A nedves hozzávalókat a lisztes keverékhez öntöm, nagyjából összekeverem. (Nem baj, ha nem lesz homogén a tészta.)A muffin formák mélyedéseiben papírkapszlit teszek, ha szilikon ez nem szükséges 2/3-ig megtöltöm a tésztával, a tetejét megszórom a reszelt parmezánnal.
20-23 perc alatt pirosra sütöm, rácsra téve hagyom kihűlni. Majd gyorsan megesszük! Isteni, langyosan nagyon fini!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső