2011. szeptember 29., csütörtök

Szűzpecsenye cukkini érmén, sütőtökös cékla salátával körítve


Tudom, hogy eléggé elhanyagolom mostanában a blogot, de sajnos, a szakdolgozat hajrájában vagyok, elkezdődött a félév, és egy csomó dolgom van, persze utazgatnom is kell Győrbe konzultálni, de a jó hír, hogy január negyedikén véget ér, ha minden jól megy, és végre újra szabad leszek, szabad péntekekkel, szabad délutánokkal, amikor nem beadandót írok, nem tanulok, hanem főzök, recepteket keresek, találok ki!:-) Már úgy várom!
Kárpótlásul ma egy nagyon egészséges csupa zöldség ételt osztok meg veletek, ami egy igazi őszi finomság, de még érződik benne a nyár íze is, hiszen az idő egyszerűen csodás, imádok a teraszon ülni, napozni, és nézni a lehulló sárga leveleket, imádom a szikla kertet ilyenkor, virágzik minden, de már sárgulnak a kis bokrok is, nőnek a fűszer növények és a levegő illata is menyei! Az iskolai nyomást leszámítva szuperül érzem magamat, és hétvégén még Berekfürdőre is megyünk, pancsolni, dédit látogatni, piheni!:-) Ez az utolsó napos hétvége, így ki kell használnunk!
Na, de térjünk vissza az ételünkhöz! A szűzpecsenyét csak sóztam, borsoztam, egy kis borsikafűvel meghintettem, balzsamecettel meglocsoltam és a cukkinit is hasonlóképp készítettem, majd egy meleg zöldség köretet készítettem hozzá, cékla, répa, sütőtök, lila hagyma, római kömény, koriander, petrezselyem, mennyei, magában, köretnek.






Hozzávalók(2 személyre):

300 gramm szűzpecsenye felkarikázva
2 tk borsikafű
bors
2 ek balzsamecet
250 gramm cukkini felkarikázva

A salátához:

300 gramm sütőtök elősütve, felkockázva
200 gramm cékla reszelve
2 szál sárgarépa reszelve
1 fej lila hagyma felkarikázva
1 csokor petrezselyem durvára vágva
1 tk koriander mag mozsárban összetörve
2 tk római kömény mozsárban összezúzva
1 gerezd fokhagyma zúzva
bors

Elkészítés:

A hús szeleteket sózom borsozom, megszórom a borsikafűvel, meglocsolom a balzsamecettel, majd a cukkini karikákkal ugyanezt teszem és egymásra helyezve őket, beteszem a sütőbe, 180 fokon 25-30 perc alatt készre sütöm.
Addig elkészítem a salátát: wokban olívaolajat hevítek, beledobom a fokhagymát, kicsit megdinsztelem, majd hozzáadom a zöldségeket, megszórom a sóval, borssal, köménnyel, korianderrel, körülbelül 7-8 perc alatt megpárolom őket, ha a tök nem elég édes egy kis mézzel meg lehet locsolni, úgy még pikánsabb lesz és a legvégén belekeverem a petrezselymet.
Melegen tálaljuk és jó ízűen elfogyasztjuk.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső