2010. augusztus 3., kedd

Vajas csirke indiai módra avagy murg makhani


Ma egy kisebb vendég sereg volt nálunk, akiket egy kis indiai ebéddel leptem meg, ami elképesztően finom!
Ez az egyik kedvenc indiai fogásom, degeszre tudom enni belőle magamat, és nagyon lényeges, hogy ízvilága tökéletesen passzol a mi konyhánkéhoz, könnyű elkészíteni, még akkor is, ha valaki soha nem készített indiai ételt, ráadásul imádom azokat az ételeket, amiket előző nap be kell pácolni, így másnap az az érzése az embernek, hogy milyen gyorsan készen van az ebéd! Ez esetben mondhatom, hogy a gyorsaság nem is érzés csupán, hanem valóság, mivel tényleg gyorsan elkészül ez a mennyei fogás. Ha kipróbáljátok biztos, hogy sikert arattok, szóval hajrá! 
Eredetileg tandoor kemencében kell sütni, de ennek híján egy serpenyő, vagy wok edény is megteszi!
Annyira kreatívnak éreztem magamat, hogy még az egyik legfontosabb hozzávalót is magam készítettem nevezetesen a garam masala-t (lásd: befőttek és házi készítmények), ami egy indiai fűszer keverék, persze ennek is van praktikus oldala, méghozzá, hogy nem jutottam el olyan boltba, ahol meg tudtam volna vásárolni, egyébként a kulinárisba biztosan tudom, hogy van, de valószínűsítem, hogy máshol is hozzá lehet jutni.
Na, de most már a lényegre térek!



Hozzávalók (4 személyre):

1,5 kg csirkemell felkockázva

A páchoz:

5 dl joghurt
6 gerezd fokhagyma apróra vágva
2 ek lime lé (jobb, mint a citrom, de helyettesíthető azzal is)
3-4 cm-es darab gyömbér finomra reszleve
1 tk paprika vagy őrölt csili
1 tk őrölt koriander
1 tk őrölt római kömény
1 tk garam masala (lásd Befőttek és házi készítmények)
1 csipet só 

A szószhoz:

6 nagyobb paradicsom hámozva felkockázva (lehet paradicsom konzerv is)
3 dl tejszín
12 dkg vaj (nagyon jó minőségű)
1 tk garam masala
1 tk őrölt piros paprika



Elkészítés:

Először is a húst bepácolom: a joghurtot alaposan lecsöpögtetem, majd beleszórom az apróra vágott fokhagymát, a lime levét, és beleszórok minden fűszert, majd leöntöm vele a húst, ami lehet csontos része is a csirkének, csak nálunk a finnyás párom nem igazán szereti, ezért döntöttem a csirkemell mellett!:-) A bepácolt husit egy éjszakára hűtőbe teszem.
Wokban vagy serpenyőben másnap megsütjük a joghurtos csirkét, majd következik a szósz.

A szószt tálalás előtt érdemes elkészíteni, mivel hamar megvan és forrón kell a húsra önteni. 

Egy edényben a paradicsomot kevés olívaolajon párolom még be nem sűrűsödik, majd amikor ez meg van beleteszem a vajat, ami szinte azonnal elolvad benne és mielőtt kicsapódna a savója az edény szélére leveszem a tűzről, majd fűszerezem és a legvégén hozzáöntöm a tejszínt. Visszateszem a tűzre és kis lángon melegítem egy 5 percig, miközben folyamatosan kevergetem. 
Köretnek basmati rizs illik mellé a legjobban.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső