2012. július 24., kedd

Mascarponés csokis piskóta cseresznyés balzsamecettel bolondítva




Ma is süi, nem tudom mi van velem, de teljesen rákattantam a sütésre, pedig, ha édesség Én a csokoládéra szavazok, de most valahogy ezeket kívánom, persze csak mértékkel, főleg a "családom és egyéb állatfajták" eszik, de egy keveset Én is magamba tuszkolok!:-) Na azért kést nem tartanak a torkomhoz!
Még volt a fagyasztómba egy kevés az idei cseresznyéből és nem régen kedvenc sajt boltomban ráleltem a legfinomabb balzsamecetekre, amiket még Olaszországban ismertem meg és itthon nem láttam, de azóta már, mióta ezt megvásároltam, több delikát polcán felfedeztem! Különböző ízesítésekben kapható, ez most pont cseresznyés és nem csak édességeket tehetünk különlegessé vele, hanem salátákhoz, hús pácokhoz is kiváló, de fagyit is díszíthetünk vele, a neve pedig Leonardi, próbáljátok ki van bazsalikomos, tárkonyos, meg még vagy egy tucat!
Hogy ne csak az édességekről beszéljek, ma megyek a Chefparádéba kebabos tanfolyamra, ahol ajvárt, saslikot, meg különféle kebabokat készítünk, pitával, szóval isteni lesz, és utána jönnek a receptek is!:-)
Na, de térjek már vissza a sütihez, nincs benne tej, tojás, mármint a tésztába, ennek prózai oka van,lévén nem volt itthon, de sikeresen kitaláltam, hogy lehet enélkül, és isteni, a krém különleges, szóval süssétek meg!:-)
Mennem kell, mert lassan elkészül a palóc levesem!










Hozzávalók:


20 dkg liszt 
10 dkg (ha van, barna)cukor (de jó a kristálycukor is) 
5 evőkanál étolaj (pl. napraforgó), 3 csapott evőkanál cukrozatlan kakaópor 
1 csésze növényi tej vagy víz
1 szűken mért evőkanál 10%-os ecet
1 zacskó vaníliás cukor (vagy pár csepp vaníliakivonat)
1 csapott kiskanál szódabikarbóna
1 csapott kiskanál sütőpor

A krémhez:
300 gramm mascarpone
3 ek porcukor
3 ek cseresznyés balzsamecet (Leonardi, crema di balsamico)
15 dkg cseresznye magozva, feldarabolva

Elkészítés:
A lisztet egybeszitáljuk a sütőporral és a szódabikarbónával. Hozzákeverjük a cukrot, aztán a többi hozzávalót.
A tésztát sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük, és előmelegített 180-200 fokos sütőben kb. fél óra alatt megsütjük (végezzünk tűpróbát!). Tegyük félre, hagyjuk hűlni!
A krém minden hozzávalóját kevrjük össze egy tálba, majd a kihült piskóta tetejére kenjük, díszítjük pár szem cseresznyével, a sűrű ecettel és 2 órára hűtőbe tesszük, majd jó étvággyal megesszük!

Jó sütögetést és étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső