2011. október 6., csütörtök

Borecetes saláta



Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, de szerintem sokszor könnyebb, egyszerűbb lenne az életünk férfiak nélkül!:-)
Tegnap úgy volt, hogy a Nobuba ebédelünk, mert van egy voucher-ünk, amit december 31-ig kell leennünk és tegnap lett volna rá lehetőség, hogy végre kettesben együtt együnk, de természetesen életem párja, már előző este ok nélkül megsértődött, nem szólt hozzám, de egyik percről a másikra, minden átmenet nélkül, és ezt reggelig folytatta! Nem is törődtem vele, gondoltam, rajtam tölti ki a napközben felgyülemlő munkahelyi stresszt és ebéd előtt felhívtam, hogy találkozunk e a megbeszélt helyen, Ő elhúzott szájjal motyogott, majd közölte, hogy menjek egyedül, úgyis Én vagyok oda ezekért, Ő most nincs ilyen hangulatban, na hát Én nem mentem el, lemondtam a foglalást és inkább éheztem egész nap, gondolván ez nemes bosszú lesz, bár utólag elég nevetséges, hisz csak magammal cse...tem ki, na de sebaj!
Persze azt már említenem se kell, hogy ma sem szólt még hozzám, ok ismeretlen továbbra is, de azért annyit közölt velem, hogy meghalt Steve Jobs, isten nyugosztalja, de könyörgöm nem közeli ismerősünk, vagy barát volt, de sértődötten távozott itthonról, mert azt mondtam, ok, kár! Mit várt, hogy zokogó görcsöt kapok és a nyakába borulva együtt gyászoljuk??? Nem is idegesítem magam, felfoghatatlan ez a típusú hangulat változás számomra, amit véleményem szerint, csak a férfiak tudnak produkálni.....

 Nem fecsérlek több szót Ferencre, inkább jöjjön a sali!

Ismét zöldség és ez most talán így is marad, amíg tudok venni finom és szép zöldségeket, majd most már persze sütőtök és társai jönnek, de ma még egy kis nyári finomság következik.
Ez egy nagyon egyszerű és gyors saláta, aminek nem is a hozzávalói a lényegesek, hanem a dresszing, amit tokaji borecetből készítettem és mennyei lett, persze van benne rózsabors, egy kevés méz is, nyam-nyam!
Nekem nagyon ízlett, főleg, hogy hozzá mennyei rozs kenyeret pirítottam, amit a sütés előtt meglocsoltam egy kis chilli paprikás olívaolajjal, reszelt parmezánnal még megbolondítottam és így grill fokozaton megpirítottam, de csak éppen hogy!

Próbáljátok ki!






Hozzávalók (4 személyre):

1 nagy fej saláta feldarabolva
1 vagy 2 konzerv tonhal
1 fej lila hagyma
2 sárgarépa reszelve
4 db paradicsom felkockázva
2 fehér paprika felkockázva
150 gramm olívabogyó nagy szemű
200 gramm mozzarella sajt feldarabolva

a dresszinghez:

2 ek olívaolaj
3 ek tokaji borecet tokaji furmintból
2 tk méz
1 ek rózsabors mozsárban durvára törve

Elkészítés:

Az olajat az ecettel alaposan elkeverem, beleteszem a fűszereket, majd az összes zöldséget egy salátás tálba rakom, rámorzsolom a tonhalat, a sajtot is hozzákeverem, majd leöntöm a dresszinggel és 1 órára hűtőbe teszem, hogy az ízek jól összeérjenek.

Jó étvágyat!

Puszil:

Petrezselyem



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső