2010. november 20., szombat

Szedd magad, termeszd magad gomba


Már vagy két hónapja megvettük a szedd magad gomba dobozunkat és végre valahára, termett is 6 gyönyörű csiperke gombánk, amiből egy isteni tárkonyos gomba levest varázsoltam kis családomnak!:-)
Először hülyeségnek találtam ezt a gombászást, mert gondoltam úgy se fog teremni, főleg, hogy fűszernövényekkel próbálkoztam már korábban, amikor csak a földet láttam és majd egyszer, ha locsolgatod kinő belőle valami, hát mondanom se kell azóta is nő!:-) De a gomba az más, az sikerült és olyan büszke vagyok rá, főleg, hogy újabb egyedek növögetnek és alig kell vele foglalkozni, kint van a garázsban és hetente egyszer spriccelek rá vizet!:-)
Az ízük pedig isteni, igazi friss gomba, amit Én növesztettem! Nagyon jó érzés, próbáljátok ki!

A leves pedig mennyei lett, főleg, hogy igazi házi készítésű tarhonyát sikerült vennem hozzá, amit itt készít Herceghalmon egy néni és végre nem csak házi jellegű 8 tojásos, hanem tényleg házi, tényleg tojás...

Tárkonyos gomba leves, tejföllel:



Hozzávalók (4 személyre):

6 db nagyobb csiperke gomba vékonyra szelve
5 db sárgarépa felkarikázva
2 tk tárkony
1 nagyobb fej vörös hagyma finomra vágva
2 tk őrölt pirospaprika
125 gramm tejföl
1 dl tejszín
8 dl zöldség alaplé (lásd Befőttek és házi készítmények)
frissen őrölt fekete bors
100 gramm házi tarhonya megfőzve

Elkészítés:

A hagymát egy lábosban kevés olívaolajon megdinsztelem, majd hozzáadom a répát és rászórom a paprikát és kevés vízzel (kb. 2 evőkanálnyi) lefedve párolom alacsony lángon 5 percig. 
Ezután hozzáadom a gombát és felöntöm az alaplével, majd fűszerezem tárkonnyal, sóval borssal és közepes lángon rotyogtatom 25 percig, ez az idő a répa zsengeségétől is függ. 
Amikor már a répa puha, hozzáadom a tejfölt és a tejszínt, majd egyet forralok rajta. 
Amikor ezzel megvagyok, tálalom is az isteni levesünket, betétnek tarhonyát kínálok!

Egyszerű, nem??

Jó étvágyat!

Puszi mindenkinek:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső