2012. május 11., péntek

Hamburger zsömle


Ismét itt a grill szezon és mivel mással lehetne ezt megnyitni, mint egy isteni hamburgerrel, amit mindenki imád! Csípősen, barbecue szósszal, sajttal, hagymával, salátával, bármivel... nyam-nyam
A hús is isteni volt, bár nem a grillen sütöttem, a nagy szél miatt, de így is nagyon jó volt, de a lényeg a szinte tökéletes zsemle volt, ami egy könnyű joghurtos tészta, egyetlen szépséghibája, hogy kicsik voltak, így nem minden fért bele!:-) Persze a husi is kicsit pufi lett, pedig próbáltam szét lapítani, na, de majd legközelebb, akkor már grillen, most a sütőben készítettem, de így is isteni volt, szóval azt hiszem, mind hús, mind zsemle tekintetében maradok e két receptnél, persze saját fejlesztések, de ez végre tökéletes volt!
Mindenkinek ízlett, persze Ferenc ismét talált kifogásolni valót, de azért két pofára tömte, és a gyerekek is imádták, bár ők csak másnap falatoztak belőle, mivel, éppen a vacsora időben sikerült egy kis vakondot találniuk, ami sokkal érdekesebb volt, természetesen, mint a kaja!:-) 



Hozzávalók (8 db-hoz):

A zsemléhez:


60 dkg teljeskiőrlésű rozsliszt (világos)

2,5 dl langyos tej

2,5 ek. cukor
2 kk só
0,5 dl étolaj
1 + 1 tojás a kenéshez
1 ek sűrű, lecsepegtetett joghurt
1 zacskó 7g-os instant élesztő




A husihoz:

500 gramm darált marha hús
1 fej vöröshagyma finomra vágva
2 ek reszelt parmezán
2 ek ketchup
1 ek worchiester szósz
bors
őrölt chilli(most a gyerekek miatt kihagytam)

Elkészítés:

Először a zsömle jön: minden hozzávalót a robotgépbe teszek és alaposan összedolgozom, majd lisztes deszkán kicsit kézzel átgyúrom. Letakarva két órát kelesztem, majd lisztes deszkára borítottam, és 8 részre osztom. Gömbölyű zsömléket formáztunk belőle kis kuktámmal, Szofival, és további 20-25 percig kelesztettem még, majd megkentem kétszer a felvert tojással. A sütőt előmelegítem 200 fokra, az aljába pedig vízzel teli tálat teszek, hisz így minden kelt tészta sokkal jobban feljön, a zsömle esetében szép pufi lesz! Körülbelül 22-23 perc alatt kész! 
Amikor kész jöhet a hús: minden hozzávalót összegyúrok, majd pogácsákat formázok belőle, és 200 fokos sütőben 12 perc alatt készre sütöm, jobb esetben ez a grillen, kint történik!:-)

Mellé lilahagymát, jalapeno paprikát, uborkát, dijoni mustárt, házi majonézt, salátát, paradicsomot kínálok, illetve steak burgonyát, szigorúan újkrumpliból!:-)

Jó grillezést!

puszi:

Petrezselyem 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső