2012. március 29., csütörtök

Chili light


A mai bejegyzés, recept szemezgetés az új és régen várt Good Food-ból, ami véleményem szerint, az első és egyik legjobb olyan gasztro magazin, amiben tényleg receptek vannak, hasznosak, kitűnő leírásokkal, szép képekkel és vacsorára, ebédre is nagyon tuti ételek vannak benne, finom édességekkel is!
Ennyit a reklámról térjünk vissza a címben szereplő isteni ételre, amit bátran ehet az is, aki nem annyira van oda a csípős, fűszeres ételekért ez egy kicsit light, abból a szempontból, hogy enyhén erős, őrölt chilli van benne, bár meg lehet spékelni egy kis frissel, Én ezt tettem, tekintve, hogy odavagyunk érte, de enélkül még a gyerekek is ették, főként, hogy a nagy kedvencet, a naan-t sütöttem hozzá!
Az eredeti receptben újburgonya is van, na Én ezt kihagytam és egy laza zöldséges ragut csináltam, ami gyors, szívet melengető vacsora az egész családnak, és a chilit kezdőként kezelőknek!
Nekem nagyon ízlett, a piros paprika ami benne van, nálunk kápia lett, mivel szezonja van, és annyira finom, ízletes, vastag húsú, friss, tavaszi, bár borsos az ára, de higgyétek el megéri! Tényleg főzzétek meg ezt az igazán egyszerű, ám mégis különleges finomságot, ja és a legjobb, hogy zöld hüvelyű zöld babból készül, így estére sem okoz gondot, könnyű, nem nehéz!
Na jöjjön, most már befogom!




Hozzávalók (4 személyre):

2 ek olaj
1 felaprított vöröshagyma
500 gramm darált sertéshús
2 gerezd finomra vágott fokhagyma
2 tk chili por nem túl erős, lehet magyar pirospaprika is
400 gramm szeletelt konzerv paradicsom, vagy 3 db friss hámozva, kimagozva
2 ek paradicsompüré
600 ml szárnyas alaplé (lásd. Befőttek és házi készítmények)
2 db kápia paprika kimagozva, nagyobb darabokra tépkedve
250 gramm zöld hüvelyű zöldbab, végei levágva

Elkészítés:

Az olajat egy magas falú, nagy serpenyőben felhevítem az olajat, majd a hagymát üvegesre párolom, beleteszem a húst, és megpirítom 3-4 perc alatt, kevergetés mellőzésével, max rázogassuk.
A zöldbab kivételével minden hozzávalót beleteszek, majd forrásig hevítem. Utána lefedve alacsony lángon kb. 15 percig melegítem, főzöm, majd beledobom a zöldbabot, és még 15 percig főzöm, míg megpuhul.
Naan-al, meleg pirítóssal tálalom, és cikkekre vágott újburgonya hozzáadásával, is isteni egy tál étel!

Jó étvágyat!

Puszi:

Petreselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső