2012. december 19., szerda

Összeállt a karácsonyi menü sor, és egy utolsó hand made ajándék ötlet


Sok sok nap elteltével, íme itt, sajnos nagyon el vagyok havazva, annak ellenére, hogy Én tényleg nem hagytam a végére a vásárlást, készülődést, de így is elcsúsztam pár dologgal.
Munka, két gyerek, "férj":-), csomagolás, főzés, takarítás és merry crithmas mindenhol!:-) Hulla vagyok és már csak túl akarok lenni az utolsó pár napon!
De azért leírom milyen finomság kerül az asztalra, és azt is, hogy mit csempészhettek a fa alá, házilag, a kamrából, és még most is elkészíthető, nem vagytok elkésve!:-) Ez pedig nem más, mint az erdei gyümölcsös-körte relish egy indiai, fűszeres befőtt, mennyei, zöldség, rizs, vagy hús mellé is! Ráadásul gyorsan meg van, hajrá! 

Idén is sokat gondolkoztam, de most olyat szerettem volna, ami nem jár annyi munkával, mégis tökéletes!

Persze munka lesz bőven így is, de sok mindent előre elkészítek, és az utolsó napon csak sütőbe dobom őket és kész is! Lássuk a medvét, vagyis a menüt:

Előétel:


  • Libamáj terrine (lásd Előételek)
Leves:

  • Fűszeres sütőtök krémleves, chilis garnélarákkal
Főétel:

  • Boeuf burguignon (lásd Főételek,)
Desszert:

  • Szirupos-gyömbéres körtetorta
  • Bejgli (mandulás,mákos)
  • Karácsonyi kuglóf (lásd.Desszertek)
Ez lesz a menü, a főétel 1 nappal hamarabb elkészíthető, a terrin-t el is kell hamarabb, a torta jó, ha áll 1-2 napot, szóval péntektől indul a főzés, készülődés, hétfőn csak az utolsó simítások maradnak!:-)

És a recept:



Erdei gyümölcsös körte relish:

Hozzávalók (4x250 g-os üveghez):

1 fej lilahagyma finomra vágva
2 cm gyömbér hámozva, reszelve
175 ml almaecet
140 gramm barna cukor
2 gerezd fokhagyma zúzva
1 tk őrölt fahéj
1 tk koriander mag, mozsárba törve
1 tk őrölt szegfűbors
1 szárított piros chili összemorzsolva
350 gramm erdei gyümölcs keverék (fagyasztott, kiengedve, lecsepegtetve)
4 db körte héjastul kockákra vágva

Elkészítés:

A körte kivételével minden hozzávalót a befőző lábasba rakok, egy nagy csipet sóvel hintve, majd addig melegítem, míg a cukor el nem olvad.
A végén hozzáadom a körtét és lekvár sűrűségűre főzőm lassú tűzön.
Sterilizált üvegekbe töltöm és száraz dunsztba hagyom hülni, majd száraz hűvös helyen tárolom.
6 hónapig eláll, felbontás után hűtőben még 3 hónap.
Isteni húsokhoz, főleg kacsa mellé ajánlom! Akár a karácsonyi menü része is lehet!

Puszi:

Petrezselyem


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső