2011. július 25., hétfő

Tárkonyos rakott krumpli


Ez egy elég érdekesen induló ebéd volt, ugyanis tárkonyos krumpli levest akartam készíteni, jó sok tejföllel, répával és amikor pucoltam a friss új burgonyát, még akkor is ez volt a tervem, ki is mentem répát szedni, petrezselymet, és félúton meggondoltam magamat! Az ok nagyon egyszerű, a hűtőt kinyitva megláttam a csípős gyulai kolbászt és összefutott a nyál a számba, így rögtön gondolkozni kezdtem és sajtot is találtam, ja a tanyasi tojásról ne is beszéljek, a kertben volt főző hagyma is, először egy jó kis szendvics ötlete szállt meg, de utána döbbentem rá, hogy mi lesz a megpucolt burgonyával, azt csak nem hagyom kárba veszi, így inkább kitaláltam egy új fajta rakott krumpli receptet, amihez kell tárkony, ugyanis azt is kívántam, szóval mindjárt meglátjátok, mi minden van benne!



Hozzávalók (4 személyre):

1 kg új burgonya felkarikázva
2 fej főző hagyma felkarikázva
15-20 szelet gyulai kolbász
4 db főtt tojás felkarikázva
250 gramm házi tejföl
1 dl főző tejszín
4 tk tárkony (szárított)
2 tk római kömény, durvára törve
3 babérlevél
15 dkg trappista sajt lereszelve
frissen őrölt fekete bors

Elkészítés:

A felkarikázott krumplit, sós vízben, a babér levél társaságában félkeményre főzöm, majd kicsit hagyom kihűlni. Keverő tálba a tejfölt, a tejszínnel elkeverem hozzáadom a tárkonyt, sózom, borsozom.
Tűzálló tál aljába teszek krumplit, rá kolbászt, hagyma szeleteket, tojást, majd meglocsolom a tárkonyos tejföllel, megint krumpli, míg el nem fogy, végül a tetejére szórom a sajtot és 160 fokos sütőben 35 perc alatt megsütöm, isteni illata lesz a köménytől és a tárkonytól.

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem 

1 megjegyzés:

  1. Húúúúú de istenien hangzik, meg is csinálom majd hétvégén!!Kösszi petrezselyem!!!Üdv: Keke

    VálaszTörlés

Rendszeres olvasók

Recept kereső