2010. október 25., hétfő

Libamáj almával

Ismét régen jelentkeztem, ennek legfőbb oka, hogy sűrűn megyek orvosi vizsgálatokra, így a finisben, illetve elutazott Angliába a szerelmem és kevés időm maradt főzni különlegességeket, de azért még múlt héten összedobtam egy már télies, és nagyon finom kis ételt, amit minden máj és alma imádónak ajánlok!
Nagyon pikáns lett és persze sok dicséretet is kaptam a családomtól, bár Szofi inkább csak az almát és a krumplit ette, a májért nincsen annyira oda!
Szerencsém volt, mert nagyon szép libamájat kaptam, ami hála az égnek nem volt zsíros, így nem esett össze és nem áztatta szét a zsír az almát és a krumplit, amit természetesen együtt sütöttem a májjal. Az egészet egy különleges almaecettel fűszereztem meg, amiben szegfűszeg van és egyszerűen mennyei lett, főleg, hogy egy kevés mézzel is bedörzsöltem az alma cikkeket!


Tényleg egy igazi téli étel különlegesség, ami felmelegít, a hideg napokon, Én ma nagyon fáztam, már lobog a tűz a kandallóban és egész délután pulóverben mászkáltam itthon, mert úgy átfagytam a szokásos 2 órás sétánk alatt!!! Lehet, hogy csak én érzem hidegebbnek az időt, de Én már most úgy érzem, hogy tél van, pedig hol van az még.....

Libamáj almával sütve:

Hozzávalók (2 személyre):

500 gramm libamáj (egy éjszakára tejben áztatva)
4 db alma kimagozva, cikkekre vágva
6 db krumpli cikkekre vágva
3 ek almaecet szegfűszeggel ízesítve
2 ek méz
4 gerezd fokhagyma zúzva
frissen őrölt fekete bors


 
Elkészítés:

A libamájat bedörzsölöm sóval, borssal és a fokhagymával, majd egy evőkanál almaecettel és tűzálló tálba teszem. Köré pakolom a sózott, borsozott burgonya cikkeket és a mézzel bedörzsölt almát, majd az egészet megöntözöm a maradék ecettel és, ha szükségesnek érezzük, akkor meglehet szórni egész szegfűszeggel is.
160 fokos sütőben 50 perc alatt készre sütöm, 25 percig alufóliával lefedve, majd a maradék időben anélkül. Egy kevés vizet önthetünk alá, de zsiradékot semmiképpen, hiszen a májban éppen elég van!
Egyszerű és nagyszerű!

Jó étvágyat!

Puszil mindenkit:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső