2011. augusztus 4., csütörtök

Folytatódik a cékla szezon

Ismét egy céklás recept, amit már tegnap előtt is említettem, egy nagyon finom elrakási módja, ennek a mennyei zöldségnek.
Szerintem sokkal finomabb, mint az általunk használt, de kinek a pap, kinek a papné.
Egyszerű, viszonylag gyors és nagyon pikáns, fehérbor, fehérborecet, só bors kell hozzá.
Szerintem érdemes jó minőségű fehérbort feláldozni, mert úgy még istenibb és zamatosabb, Én egy mennyei gyümölcsös egri bort választottam, ami még inkább kihozta a cékla fanyar ízét, nevezetesen a Demeter borászat 2009-es hanga borát, ami nem mellesleg díjnyertes is!

Cékla olívában eltéve



Hozzávalók:

1 kg cékla, kisebb darabokra vágva
0,5 liter fehérbor
0,5 liter fehérborecet
bors
500 ml olíva olaj

Elkészítés:

A céklát megfőzöm a fehérborban és ecetben, némi vízzel hígítva, sózom, borsozom, majd steril befőttes üvegekbe rakom, hagyom hűlni, felöntöm annyi olívaolajjal, ami ellepi és hűtőben tárolom, így 3-4 hónapig is eláll.
Kitűnő előételnek, savanyúságnak, köretnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső