2013. április 3., szerda

Gyömbéres körte torta, a hagyományos angol gőzölt puding ízével


Ismét egy kicsit a hidegebb napokra bazírozva hoztam receptet! Kicsit karácsonyi, télies fűszeres mennyei torta ez, ami kimondottan a vasárnapi ebédek tökéletes záró akkordja! Én karácsony másnapján kápráztattam el először a családot, azóta visszatérő vendég nálunk és mindenki imádja, még azok is, (lásd. Én) akik utálják a datolyát, mert ez az egyik alkotó eleme! Gyömbér befőtt, körte, fahéj, szegfűszeg, nyam-nyam......

Hozzávalók:

A süteményhez:

250 gramm datolya kimagozva, apróra vágva
300 ml tej
100 gramm vaj+ egy kevés a forma kikenéséhez
140 gramm gyömbér befőtt (delikát üzletekben, hipermarketekben kapható, vagy a neten)
140 gramm barna cukor
3 nagy érett körte, hámozva, nagyobb darabokra vágva
175 gramm lisz
1 tk sütőpor
50 gramm dió (10 db félre téve, a többi felaprítva)
1 tk szódabikarbóna
2 tk őrölt gyömbér
1 tk fahéj
1 tk őrölt szegfűszeg
2 tojás

A sziruphoz:

85 gramm barna cukor
150 ml brandy



Elkészítés:

Egy edényben óvatosan megolvasztom a vajat, a datolyát, a gyömbér befőttet, a tejet és a barna cukrot. Addig melegítem, míg a vaj elolvad, és az edény szélén bugyborékolni kezd, jól besűrűsödik, majd 1 órát flre teszem és hagyom hűlni.
A sütőt előmelegítem 180 fokra, majd elkészítem a sütit. Egy 23 cm-es kapcsos tortaformát kikenek vajjal.
A lisztet a sütőporral elkeverem, majd a fűszereket és a szódabikarbónát is hozzáadom, végül az összevágott diót, a datolyás keveréket, a 2 tojást és alaposan elkeverem, a sütőformába öntöm, a tetejére a körte darabokat, a diót és mehet a sütőbe. 35-40 percig sütöm, majd kiveszem sütőpapírral lefedem és még 25 percig sütöm, tűpróbával ellenőrzöm.
Míg sül a barna cukorból 50 ml vízzel szirupot főzök, majd elkeverem benne a brandyt.
Ha megsült a torta a tetejére kanalazom a felét a többit tálaláskor. 
Jól fagyasztható, szirup nélkül kihűlve 2 hónapig eláll, kivéve, pedig 160 fokos sütőben engedem ki, így spórolhatunk az időnkkel!:-)

Jó étvágyat!

Puszi:

Petrezselyem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Rendszeres olvasók

Recept kereső